nuffnang ads

Saturday, June 11, 2011

indahnya

mase tu aku nak beli burger dekat block SI04 kot . Rasanya la , tp bawah tu mmg ade jual burger =D Mse nak balik dari tu, tetbe aku terdengar suara seorang lelaki mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran . Sejuk nya hati nie YA ALLAH .  '' Ya Allah , Kurniakankanlah aku jodoh yang dibibirnya tidak pernah berhenti memujiMU , yang dihatinya mencintaiMU , yang dimindanya memikirkanMU . Ameen . ''




Aku terbaca dalam satu website iluvislam , and its say , FIND SOMEONE WHO CAN GUIDE YOU NOT ONLY IN DUNYA, BUT IN AKHIRAH, WHO CAN PICK YOU UP WHEN YOU FALL , WHO CAN REMIND YOU WHEN YOU FORGET , LOVE YOU WITH ALL HIS MIGHT , SOMEONE WHO CAN HOLD YOUR HAND THROUGH THIN AND THICK, AND LEAD YOU TO JANNAH . INSYALLAH :)


Ya Allah, aku sedar kini, cinta itu tak semestinya berlandaskan cinta, tetapi juga agama yang menurut ISLAM . 


''The person you choose to be your partner in life should be someone who will help you to do the right things and make the right decisions, someone who will remind you of Allah and the fact that you are going to stand in front of Him alone one day; someone who helps you be a better and stronger you '' (via subhanallah)




 mendengar kata kata ini menguatkan lagi diriku, ALLAH IS EVERYTHING . walaupun kita kecewa dengan seseorang, ingat, Allah selalu dgn kita, dan apa yang diambilnya akan digantikan dengan seseorang yg lebih baik :) SUBHANALLAH . sejuknya hatiku :)


2 comments: